עיצוב חללי עבודה משותפים

עיצוב חללי עבודה משותפים

עיצוב חללי עבודה משותפים שימשו בתחילתם בעיקר לסטרטאפים, אך חברות רבות שהבינו מהם היתרונות של הישיבה המשותפת שמנגד גם מעניקה פרטיות מסוימת החלו לשנות את מקום עבודתן.  חברות אלו החליטו לשנות את התכנון והעיצוב של המשרד, לפרוץ את הדלתות וליהנות מסביבת עבודה נעימה בה העובדים לא חשים בדידות וניכור ויכולים ליצור קשר עין, להפרות זה את זה ולהרגיש שהם חלק ממשרד פעלתני בו העובדים קשורים זה לזה (נטוורקינג).

כמו כן, מצאו החברות שהישיבה המשותפת מסייעת בהפחתה משמעותית בעלויות המשרד משום שאין צורך לשכור משרד ולשלם את כל ההוצאות עבור החזקתו, עבור שכירות ועבור ההוצאות של העסק.

הקושי בעיצוב חללי עבודה משותפים

לצד היתרונות הרבים של חללי עבודה משותפים יש להם בעיה נפוצה הנוגעת לעיצובם. כאשר בוחרים לעבוד בחלל משותף קשה להתאים את עיצובו וסגנונו למותג. עיצוב שתואם למותג ומייצג את העובדים ואת הערכים של העסק יוצר רושם רב על הלקוחות של המשרד ולכן מדובר על נושא חשוב שיש להתייחס אליו. כמובן שבאמצעות ידע בתחום העיצוב ניתן לעשות זאת. לצד חשיבותו של סגנון העיצוב יש לצור מקום שנותן לעובדים תחושה טובה שכן הם נמצאים בחלל המשותף במשך שעות ארוכות.

אז איך עושים זאת – איך מעצבים חללי עבודה משותפים כך שהם יתאימו לסגנון המותג וייצרו אווירה טובה?

במאמר זה נסקור את השאלות החשובות שכדאי שתשאלו את עצמכם לפני שתתחילו לעצב את פינת העבודה ואף לפני שתבחרו משרד.

קושיות שנוגעות לעיצוב חלל העבודה המשותף שלכם

כעת נתייחס ל- 3 שאלות מרכזיות עבור עיצוב חלל עבודה משותף. התשובות שיתקבלו יעזרו לכם לקבל החלטות חשובות בנוגע לסגנון ועיצוב חלל העבודה בו תשתמשו.

שאלה ראשונה – איך אתם מתכננים להשתמש במשרד?

התשובה לשאלה זו תקבע כיצד תשתמשו בחלל הקיים ומה יהיה סגנונו. חישבו עם עצמכם: האם כל העובדים שלכם צריכים שולחן משרדי? איפה אפשר למצוא כסא משרדי שישמור על הגב והיציבה ויהיה מסוגנן בהתאם לעיצוב הנבחר?

ומה בנוגע לשאר הרהיטים? איפה כדאי לרכוש רהיטים נוספים שישתלבו היטב כמו למשל: ארוניות, שידות, מגירות ומנורות? גם התאורה היא נושא מהותי שישתנה בהתאם לצרכי המשרד – היא צריכה להיות מספיק חזקה אך לא לחמם או לסנוור את העובדים.

חשוב מאוד גם להתייחס למידת הרעש במקום  – אם האקוסטיקה לא טובה או במידה שיש הרבה רעש מהרחוב או משאר העובדים שמשתמשים בחלל המשותף כדאי לרכוש שטיח יפה שיפחית את עוצמת הרעש או מערכת אקוסטית לעובדים.

שאלה שנייה – אילו חפצים יגרמו לעובדים להתלהב כשהם יגיעו למקום?

ריהוט משרדי שנבחר בחוכמה יכול ליצור אנרגיה טובה וממש לרומם את הרוח, לכן כדאי לשלב במקום רהיטים מיוחדים כמו למשל: מערכת אחסון מודולרית בה ניתן להוסיף חלקים או להסירם בהתאם לצורך, מנורות ייחודיות ש”משנות” את צבעיהן וצורתן בהתאם לזווית (אפשר גם לרכוש מנורות שמכילות חומר שמבודד סאונד), מערכות ישיבה אלטרנטיביות בצורות וצבעים שונים ואפשרויות נוספות.

מיתוג חללי עבודה –  משחק נכון עם צבעים כמו למשל – עיצוב המקום בצבעי הלוגו של החברה יוכל ליצור מיתוג נכון ולשדר מקצועיות.

שאלה שלישית –  מהי האווירה הרצויה? 

היתרון המשמעותי ביותר של עבודה בחלל משותף הוא נטוורקינג. התקשורת, המבטים, החיוכים, האפשרות לקבל סיוע במהירות, להתייעץ, להעלות רעיונות יחדיו, לקלוט האם העובד שנמצא ממול פנוי לסיעור מוחות, לתזמן את היציאה לארוחת הצהריים ופעולות נוספות ניתנות לביצוע תודות לפתיחות במרחב.

השאלה היא איזו תגובה אתם רוצים לעורר באנשים שעוברים במשרד? מה אתם רוצים לשדר להם? האם אתם רוצים לגרום להם להרגיש שהם נכנסו למקום מזמין? האם אתם רוצים למשוך את תשומת לבם או להיות “בלתי נראים?”, האם אתם רוצים לעצב את המקום בסגנון מודרני וטכנולוגי? וינטג’? מצועצע? מכובד ורציני? קלאסי? כפרי? כן, יש הרבה אפשרויות וקבלת התשובות יכולה לעשות הרבה סדר בדברים.

להרשים אבל בלי מאמצים

המראה המוצלח ביותר של חללי עבודה משותפים יהיה כזה שירשים את הלקוחות והעובדים ויגרום לכל מי שנכנס למקום להרגיש שהוא הגיע למקום מושקע. יחד עם זאת חשוב שלא לצור מראה מתאמץ – לא לצור תחושה שעמלתם והזעתם כדי לקבל את המראה המבוקש ולבחור את הפריטים, העיצובים והצבעים בטוב טעם ובמידה – בלי להגזים ובלי להעמיס.