ריהוט ארגונומי – סביבת עבודה ארגונומית

סביבת עבודה ארגונומית

משרד נעים הוא לא בהכרח בריא, ולכן חשוב להקפיד על בחירת ריהוט משרדי ארגונומי, המורכב בעיקרו מכסא משרדי, שולחן משרדי ותאורה נכונה, שיצרו יחד סביבת עבודה התואמת כללי הנדסת אנוש ואת המשתמש באופן אישי.

argonomic

עבודה משרדית המתקיימת בסביבת עבודה נוחה ובריאה, תאפשר לתרגל הרגלי עבודה בריאים ובהתאם תתגמל את העובד ואת מעבידיו באופן ישיר, שכן נוחות בעבודה, תוך מודעות לבריאות ולישיבה נכונה, משפרת את שביעות הרצון, את ההרגשה, ובהתאם את התפוקה.

ריהוט משרדי איכותי הוא מפתח לעבודה פורייה. ישיבה על כסא משרדי נוח שתואם את היושב עליו היא חוויה חיובית שהולכת עם העובד הביתה, גם אחרי שעות העבודה. שולחן מתכוונן, או שולחן מחשב ארגונומי שמותאם לצרכים באופן ספציפי יסייע אף הוא בהפיכת יום העבודה לידידותי יותר.

בחלל שנמתח בין העין למסך, במרווח בין עצם הזנב למשענת הכסא ובאיכות האור הכללית, טמונים הפתרונים. ריהוט ארגונומי, שמתוכנן לפי מחקרי הגוף האנושי, מאפשר תמיכה החל מהתנועה וכלה בישיבה, והנו גמיש מספיק על מנת להיות מותאם אישית לכל עובד.

ארגונומיה הפכה מיוונית ל”הנדסת אנוש” בעברית. מדובר בתחום רחב יריעה החוקר את האדם תוך בחינת ההתנהגות הצפויה שלו. על סמך מחקרים רבים, ישנם כללים ומידות ממוצעים ותקניים, לפיהם מתוכננים כל כסא משרדי, שולחן עבודה ארגונומי או ספסל.
בהתאם אליהם, מרבית האנשים ימצאו עצמם יושבים או עובדים בנוחות מסביב לרהיט שתוכנן בהתאם לממוצע.

אפשר ליצור סביבת עבודה בריאה יותר בעזרת שימוש ברהיטים משרדיים שמתוכננים יפה ועונים על שאיפות אסתטיות, מה שמוביל לשיפור מצב הרוח, אך מבלי לזנוח בצד את השימוש בארגונומיה. רק שילוב בין יופי לנוחות, בין אופנה לבריאות, ישפר את איכות העבודה וגם את רמת החיים.

ישיבה נכונה על כסא ארגונומי

אין ספק שמדובר במגמה גורפת, משרדי ההווה מעודכנים ומתחשבים בעובד. רהיטי משרד רבים שמתוכננים לאחרונה מנסים להתחשב במידת האפשר במשתמש, ולהפוך את יומו למגוון יותר ולכזה שאיננו מתקבע על מצב ישיבה אחד. כסאות מנהלים, ריהוט, כסאות לחדר ישיבות ושולחנות מחשב ארגונומיים מופיעים בגרסאות ”דינמיות”, כאלו שמאפשרות התאמה אישית.
התכווננות המוצר המשרדי, לצד גמישות מרבית, מאפיינת ריהוט משרדי ומוסדי מגוון, ומאפשרת ארגון לפי צרכים אישיים ומשתנים. אין מדובר רק בהתאמת גובה הכסא ביחס לגובה השולחן, ותוך התחשבות בגובה היושב ומידת אורך הזרועות שלו, אלא גם בהתאמה של מערכות מידוף, מיקום מסך מחשב והנחת המגירות המשרדיות וארונות האחסון במקומות נוחים שתואמים, למשל, עובד משרד שהנו איטר יד ימין.

הרווח בין הכסא לבין שולחן מחשב ארגונומי

התחום הנחקר ביותר בנישת הארגונומיה הוא הכסא המשרדי, זה המשמש את העובד המשרדי בכל הדרגות, מהזוטרה ביותר בעמדת המזכירות, וכלה בעמדת הניהול. ההיצע בתחום אדיר ומגוון, ומתוך הבנת החשיבות של ישיבה ארגונומית, כסא משרדי מאפשר מזה זמן רב מנגנוני תמיכה רבים וחכמים, ומשווק תדיר תחת המונח ”כסא ארגונומי”.

חידושים מציגים משענות עוקבות התומכות בעמוד השדרה עם כל תנועה ומהוות ”מושב דינמי”, המפצה על ההתרחקות מהמסך או מהשולחן ומונע מתחים והפעלת שרירים מיותרים בצוואר.

עבור חדרי ישיבות או כסאות ש”נודדים” בין עובדים, ישנם פתרונות טכנולוגיים חכמים כמנגנוני שקילה אוטומטיים המכוונים את עוצמת התנגדות הגב בהתאם למשקל היושב, ובכך מתכווננים עצמאית למבנה האישי של כל יושב. ישנם גם חדרי ישיבות עם ריהוט ייעודי הכוללים מושבים שמעניקים עיסוי מכני לגב. זה מפתה, אך לא ברור איך אפשר להישאר ממוקדים בתכנים כשהשכמות נלחצות בנעימות.

שולחן עבודה ארגונומי

להיט חדש הוא שולחן מחשב ארגונומי, מדובר בשולחן מתכוונן לגובה המותאם לכל עובד במקביל לכוונון גובה הכסא, ומאפשר במקביל שמירה על עיצוב ומראה אחיד במשרד. רגליים טלסקופיות מזמינות העלאת והורדת השולחן ממצב ישיבה ועד עמידה, תנוחה שמתאימה בעיקר לשעות שלאחר האוכל, אז הראש מתחיל להתנדנד מול המסך ורק מעבר לעמידה ימנע ממנו מלהתרסק על המקלדת.