ירוק וממוחשב: איך ייראה המשרד העתידי שלכם?

ההתקדמות הטכנולוגית מגיעה גם לענף הבנייה ומספקת לכל אדריכל וקבלן הרבה מאד אפשרויות מתקדמות בתכנון ובעיצוב של משרדים נוחים, מתקדמים ופונקציונליים, אבל איך ייראה המשרד העתידי, זה שנעבוד בו בעוד עשרים, שלושים או חמישים שנה? הדמיון הפרוע יכול להוביל אותנו לתשובות שונות ומשונות, אבל למעשה התחום של עיצוב משרדים צועד קדימה במהירות ומפגיש אותנו שוב ושוב עם פתרונות חכמים ומתקדמים של ריהוט משרדי. אספנו כמה רמזים לעתיד המשרדים שלנו.

תכנון, עיצוב ובנייה ירוקה

חלונות המשמשים כפאנלים סולריים, שימוש מדוד בנייר ומתן מקום לטכנולוגיות מתקדמות לתיוק ולאחסון מסמכים, כל אלו יהיו חלק מהמשרד העתידי. משרד אדריכלים צריך תמיד למצוא פתרונות לאחסון מסמכים וציוד משרדי – בעתיד כל המסמכים יאוחסנו בממשקים ממוחשבים ולא יהיה צורך כמעט בשימוש בנייר – תהליך ירוק שנעשה כיום בכל העולם. בנוסף, הפיתוחים הטכנולוגיים יאפשרו הפיכת חלונות המשרד לפאנלים סולריים שיספקו את הכוח הדרוש.

לצד הפתרונות הטכנולוגיים הירוקים, בנייה ירוקה של המשרד תכלול גם עיצוב משרדים עם רהיטים מעצים ממוחזרים, שימוש בצבעים לא רעילים ובחיפויים שונים שמגיעים מהטבע.

טכנולוגייה מתקדמת בכל פרט משרדי

בכל רחבי העולם עובדים בתי תוכנה וחברות סטארט אפ כדי להגשים את הפנטזיות על משרד עתידי יעיל ונוח לעבודה. הפתרונות שהם מוצאים משלבים בין השימוש באינטרנט לצרכי עבודה לצד שימוש ברשתות חברתיות, מאגרי מידע ממוחשבים וניווט ואיתור. כך למשל יהיו מערכות שמשתלבות בכל פרויקט של עיצוב משרדים אשר יתנו לכל עובד את סביבת העבודה הפונקציונלית ביותר.

מדפסות תלת מימדיות הן כבר דבר מוכר בעולם שלנו, אבל בעוד עשרות שנים הן יהיו בעלות משקל בכל סביבה משרדית. הן יוכלו לספק לעובדים רבים מהפריטים שבהם הם נעזרים במסגרת העבודה, הן יוכלו ליצור מגוון רחב של מוצרים כאן ועכשיו ולספק למעצבים ואנשי תכנון את האפשרות לבנות דגמים כאן ועכשיו בלי כל בעיה. למדפסות אלו יהיה מקום של כבוד בכל פרויקט של עיצוב משרדים שכן הן ישמשו גם את האדריכלים והמעצבים עצמם.

פחות אנשים, יותר טכנולוגיה, עדיין טעים

הצורך בעובדים במשרד העתידי יפחת ולכן מי שישב במשרד לאורך שעות היום יהיה בעיקר מפקח על מערכות חכמות שיוצרות, מתכננות ומבצעות את העבודה. כך גם בכל הקשור להפסקות צהריים. מתחמי הקפיטריה יהיו מתחמים חכמים שבהם כל עובד יוכל להזמין ארוחה לפי הצרכים שלו, מתוך מחשבה שבעתיד אנחנו נהיה הרבה יותר מודעים לגוף שלנו ונדע בדיוק מה הוא צריך. התפריטים כבר לא יהיו תפריטים כלליים אלא כל אחד יוכל לבקש ולקבל את מה שהוא רוצה.

המשרד העתידי שלנו מתבסס בעיקר על טכנולוגיה. הטכנולוגיה הזו משפיעה כבר היום על עיצוב משרדים בכל רחבי העולם, כאשר יש יותר מקום לטכנולוגיה חכמה ומתקדמת שצועדת אל העתיד מאשר לפריטים ששימשו את המשרד בעבר.

נכתב על ידי חגי נגר – http://www.hagai-nagar.com

היכנסו לעמוד הפייסבוק של פיטרו!