כאן פתוח

פואיה: מרחב להשראה  – גלגול המילה “פואיה” על הלשון כבד, זוהי מילה עתירת אוויר בין הברותיה, כזו שהקונוטציה המיידית לשמעה מלווה בשמלות ערב ארוכות, גביעי יין מלאים ומינגלינג מנומס. אך אותו מתחם כניסה, המפאר אולמות, תיאטראות ובתי תרבות בכל העולם מקדמת דנא, החל להיות חלק בלתי נפרד גם ממבני ציבור ומשרדים גדולים וקטנים כאחד, בכל מקום מותאם לצרכים הפרטניים.

אותו “לובי” מיושן של פעם, שכלל עמדת קבלה סגפנית וכמה כורסאות מהוהות, לפעמים בליווי ציור רקע נטול אמירה של אמן מקומי, הפך בהשראת אותו מרחב “פואיה” הדור, מטמורפוזה של ממש.

מתחם כניסה משרדי עדכני זוכה בתקופה האחרונה להשקעה רבת אמצעים, המסופקת באמצעות מעצבים, גימיקים מסוגננים ושילובים מתוחכמים של ריהוט משרדי או ביתי (הנטמע במרחב על מנת להעניק אוירה נינוחה ועוטפת מיד עם הכניסה), לצד תאורה מרשימה ואלמנטים פיסוליים.
הלובי החדש שפותח מבני משרדים הוא מתחם מזמין, מושקע וכזה שפוער את עיני הנכנסים. לא תמיד בהדר, לפעמים פשוט בעיצוב מקורי או משובח ומיוחד במינו. לובי עדכני נוצר על מנת להשאיר חותם, ליצור זהות של המבנה ולהעיד על המקום, על יושביו ועל מטרותיהם.

מרכיבים: לובי ומרחבי המתנה

מטרתו של הלובי הנה בסיסית ביותר – לשמש כמרחב כניסה מזמין, בו אפשר להמתין כמה רגעים, לפעמים אף יותר, עד לתחילת הפגישה. זהו גם מקום למפגשים אקראיים, וזהו המקום בו נוצר הרושם הראשוני מהמשרד או מבית המלון. לכן, חשיבות המראה של הלובי רבה ומשמעותית, על כן מושקעים מאמצים רבים בהפיכתו לתואם את החזון הקונספטואלי של החברה או המשרד, באמצעות ריהוט לבית המלון או למשרד תוכלו להשיג מטרה זו.

אלמנטים בסיסיים שצריכים להיות בכל לובי הם דלפקי קבלה, המאפשרים תקשורת משני הצדדים. לרוב, בחלק הפנימי של אותו דלפק ניצבת פקידה (או פקיד), אחת או יותר, בהתאם לגודל המשרד ולצרכים. בנוסף, יש לשלב כורסאות המתנה, כיסאות אופנתיים או ספות, עם שולחן קטן ביניהם, שיצרו יחד פינת ישיבה בה אפשר להמתין בנחת. מדפי תצוגה או שולחנות המאפשרים פרישה של קטלוגים, מגזינים או חוברות תדמית המספקים מידע על פעילות החברה וימוקמו בסמוך, נחוצים אף הם.

מעבר למרכיבים יסודיים אלו, כדאי לשלב גם אלמנטים סגנוניים, שיתרמו אוירה, יספקו את השיק המבוקש מהמשרד ויאפיינו אותו. אלו יכולים להיות אמנותיים – עבודות פיסול, ציורים ואפילו וידאו ארט שיוקרן על קיר או תקרה, או לחילופין שילוב אלמנטים עיצוביים, דוגמת תאורה מסקרנת, ואפילו ריצוף מקורי שיהווה אלמנט שאפשר לפתח בעקבותיו שיחה ושיספק חלק מהחוויה של המבקר במקום.

 

טיפים: מזמין להיכנס

בהיבט העיצובי, חשובים מינון והשילוב הנכון. בסביבת הלובי רצוי לשלב לצד אלמנטים נינוחים גם ריהוט משרדי מגוון על מנת להעניק תחושת עבודה ולא אווירת בטלה. שלבו לצדם פריטים בעלי אופי ביתי, חם יותר ומזמין.
למשל, לצד צמד כסאות משרדיים שלבו נברשת בעלת מאפיינים רומנטיים, ולמרגלות ספה בגזרה מלבנית הניחו שטיח צמרירי.

אם אתם רוצים לחשוף טפח ולכסות טפחיים, צרו אפשרות להצצה מהלובי לחללי המשרד: ספקו “חלון” ויזואלי פתוח מאזור ישיבה בלובי. מאותו “חלון” יוכלו המבקרים להשקיף לחלק מהמשרדים הפרטיים או למרחב עבודה פתוח, ולחוש באווירת העשייה במקום.
כך אפשר לראות כסא מנהלים אופנתי, שולחן ישיבות שוקק או עובד עסוק הרכון מעל שולחן משרדי.

השאירו מקום לשינויים, ניתן ליצור זאת בעזרת פינות ישיבה המורכבות ממערכת ספות, כורסאות, ספסלים וכן כיסאות המתנה המאפשרים מודולריות.
פריטים בעלי כמה אפשרויות מיקום והצבה, עם משענות ידיים מתכווננות ומשענות גב שאינן מקובעות למקומן, יאפשרו להפוך את הלובי המשרדי למקום קצבי, שמתאים עצמו לשינויים בסביבת העבודה בקלות.

חשוב לשלב תאורה רבה באזור הלובי, שתאפשר יצירת מרחב מואר, פתוח ומזמין. פעמים רבות לובי נמצא בקדמת המשרד, בבנייני משרדים גבוהי קומות הרי שהוא סמוך לאזור המעליות הפנימי, ולכן מנותק מחלונות ומאור טבעי. את הנוף והאור יחליפו גופי תאורה חזקים, ש”ישטפו” את החלל הקטן למדי במאסה של אור, ויוסיפו אלמנטים ויזואלים בעזרת תמונות נוף ואוירה.

ניתן להפוך את מרחב ההמתנה הציבורי של המשרד למקום מפגש שמהווה גם הזדמנות לקשר בין עובדי המקום, שכן זהו שטח שאיננו משוייך לאף צוות עובדים במשרד באופן ספציפי. שניים או שלושה שולחנות בגובה בר, עם כיסאות גבוהים הניצבים סביבם, וכן ארון קטן, דלפק או שידה המשמשים כפינת קפה זריזה, יהפכו את המקום למרחב דינמי, בו עוצרים לרגע בתחילת, במהלך או בסופו של יום, מחליפים חוויות, משוחחים בענייני עבודה או על כל עניין אחר, ומהדקים את החיבור האישי הישר אל תוך אותה סביבת עבודה.